در نشست مشاور رئیس جمهوری تاتارستان، سرپرست موقت داغستان و نخست وزیر جمهوری داغستان همکاری در حوزه آموزش مذهبی و فرهنگ مهمترین موضوع در همکاری این دو جمهوری اعلام شد.

در پایتخت جمهوری داغستان، کامل اسحاق­ اف مشاور رئیس جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی بلغار با ولادیمیر واسیلیف سرپرست موقت داغستان و آرتیوم ازدونوف نخست وزیر جمهوری داغستان دیدار نمودند. به گفته خبرگزاری رئیس جمهوری داغستان، وزیر اسبق اقتصاد جمهوری تاتارستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

مذاکرات در چارچوب سفر کاری کامل اسحاق­ اف به ماخاچ قلعه صورت گرفت. در این دیدار موضوعات مختلف از جمله، جنبه­ ها و شرایط همکاری بین جمهوری­ های داغستان و تاتارستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، مسئله همکاری در حوزه آموزش مذهبی و فرهنگ از جمله موارد مورد تاکید در همکاری بین دو جمهوری بود، که طرفین به بحث و بررسی در رابطه با آن پرداختند.

در چارچوب این سفر کاری، کامل اسحاق­ اف مشاور رئیس جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی بلغار به همراهی ولادیمیر واسیلیف رئیس موقت جمهوری داغستان و دیگر اعضا حاضر در دیدار، از انستیتو علوم تربیتی دولتی  و همچنین قبرستان «کرخلیار» که مزار چهل نفر از صحابه رسول اکرم در آن قرار دارد، نیز بازدید نمودند.

 منبع خبر: اسلام تودی- سایت گروه استراتژی «روسیه- جهان اسلام»

https://islam-today.ru/novosti/۲۰۱۸/۰۳/۰۲/kamil-ishakov-obsudil-s-glavoj-dagestana-sotrudnicestvo-v-religioznom-obrazovanii/

کد خبر 2865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =